Všeobecné obchodné podmienky
Kúpnou cenou sa rozumie cena za objednaný tovar v zmysle kúpnej zmluvy podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru.
Kupujúcim sa na účely týchto VOP rozumie každá právnická alebo fyzická osoba, ktorá vytvorila a odoslala objednávku prostredníctvom e-shopu www.dosauny.sk.
Potvrdená objednávka je kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj tovarov a služieb.
Predávajúcim sa na účely týchto VOP rozumie spoločnosť JVM group, s.r.o., so sídlom Šášovská 4, 851 06 Bratislava, IČO: 46 525 611, DIČ: 2023404075, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 78942/B, e-mail: shop@dosauny.sk, tel.: +421 911 059 777.
Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Tovarom sa rozumejú produkty zverejnené na stránkach e-shopu. Zmeny v ponuke tovaru, a to najmä cena, sú účinné od zverejnenia na webovej stránke www.dosauny.sk. Kupujúci nie je oprávnený domáhať sa aplikovania tejto zmeny spätne na kúpnu zmluvu uzavretú pred príslušnou zmenou v ponuke tovaru.
1. Kupujúci objednáva tovar u predávajúceho prostredníctvom e-shopu, a to podľa pokynov uvedených v e-shope.
2. Objednávku tovaru vykoná kupujúci vyplnením objednávkového formulára (s registráciou alebo bez registrácie).
3. Registrovanému kupujúcemu je sprístupnené konto, prostredníctvom ktorého sa môže pri ďalších nákupoch prihlasovať. Kupujúci zodpovedá za bezpečnosť prihlasovacích údajov. Kupujúci má povinnosť najmä nesprístupňovať svoje prihlasovacie údaje inej osobe alebo osobám. Predávajúci nenesie zodpovednosť za zneužitie prihlasovacích údajov kupujúceho.
4. Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar kúpnu cenu.
5. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho, dochádza na základe písomného potvrdenia správne a úplne vyplnenej objednávky elektronickou formou, k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
6. Na obchodné vzťahy s fyzickými osobami, ktoré nekonajú pri uzatváraní obchodných zmlúv podľa týchto VOP v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších aj osobitné predpisy, najmä zákon č. zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon č. 102/2014 Z. z.“), zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
7. Na obchodné vzťahy, ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu z neho vyplynúť, s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú najmä ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
1. Kupujúci môže vykonať zrušenie objednávky prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky do 24 hodín od doručenia jeho objednávky do systému e-shopu. E-mail so žiadosťou o storno objednávky musí obsahovať najmä číslo objednávky a identifikáciu kupujúceho (meno, priezvisko, adresa). V prípade, že sú podmienky na vykonanie zrušenia splnené, predávajúci potvrdí kupujúcemu zrušenie objednávky e-mailom. V prípade, ak kupujúci vykonal úhradu za tovar, ktorého objednávka má byť zrušená, predávajúci zašle peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú.
2. Predávajúci je oprávnený zrušiť objednávku v prípade:
a) ak nie je možné zabezpečiť objednaný tovar. V prípade zrušenia objednávky zo strany predávajúceho, tento vráti späť na bankový účet kupujúceho, alebo doručí iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú, uhradenú cenu tovaru, alebo mu ponúkne obdobný tovar, či iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí,
b) ak nie je možné kontaktovanie kupujúceho (najmä z dôvodu nesprávneho telefonického kontaktu, neuvedenia úplných kontaktných údajov, a pod.)
c) ak kupujúci neuhradí kúpnu cenu za objednaný tovar do 7 dní od odoslania objednávky.
V. Kúpna cena a platobné podmienky
1. Predávajúci je platcom DPH.
2. K základnej kúpnej cene v zmysle objednávky je pripočítaná cena za dopravu tovaru podľa toho, aký spôsob doručenia si kupujúci vyberie. Cena je odvodená od celkovej hmotnosti objednaného tovaru a aktuálna sadzba je viditeľná priamo v objednávke (pri každom spôsobe dopravy). Balné je zahrnuté v cene dopravy.
3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za objednaný tovar do 7 dní od odoslania objednávky niektorým z nasledujúcich spôsobov:
a) prevodným príkazom zo svojho účtu,
b) priamym vkladom v hotovosti na účet predávajúceho
c) platba v hotovosti pri prevzatí tovaru
d) platbou pri doručení na dobierku.
4. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
5. Pri ktoromkoľvek spôsobe platby podľa bodu 3. písm. a. a písm. b. tohto článku, kupujúci uvedie ako variabilný symbol číslo objednávky, v opačnom prípade predávajúci nezodpovedá za prieťahy spôsobené touto nedostatočnou identifikáciou platby.
6. Platba je možná iba v mene euro.
7. Daňový doklad (faktúru) posiela predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom.
8. Všetky akcie sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
9. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť cenu z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru zistenej v systéme predávajúceho alebo zverejnenej v e-shope pri tovare. Kupujúci i predávajúci je oprávnený zrušiť objednávku, ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.
1. Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar, ktorý mu predávajúci doručil na miesto dodania. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme objednaný tovar.
2. Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávke ako miesto dodania tovaru. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na určené miesto.
3. Miestom prevzatia tovaru pri osobnom odbere je Turnianska 3, 851 07 Bratislava.
4. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve.
5. Lehota na dodanie tovaru v ponuke predávajúceho je vo väčšine prípadov do 4 pracovných dní od potvrdenia objednávky, maximálna doba dodania je 18 dní alebo po dohode s kupujúcim sa môže predĺžiť. O dodacej lehote a termíne dodania bude predávajúci kupujúceho informovať e-mailom alebo telefonicky.
6. Tovar dodáva predávajúci výlučne na území Slovenskej republiky. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi kupujúcim a predávajúcim. Informácia o cene prepravy (poštovné) je vždy uvedená pri konkrétnom druhu prepravy tovaru.
7. Predávajúci si vyhradzuje právo plniť dodanie i čiastočne a kupujúci je povinný čiastočné dodanie prevziať. V prípade, ak bude tovar v objednávke doručený vo viac ako jednej zásielke, kupujúci hradí poštovné a balné ako za jeden balík.
8. Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom ani za poškodenie zásielky zavinené prepravcom.
9. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru až po zaplatení kúpnej ceny tovaru, ceny prepravy a následnom prevzatí tovaru.
VII. Odstúpenie od zmluvy
1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v e-shope. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a v prípade, ak uhradil kúpnu cenu, túto mu vrátiť, v lehote do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim alebo inou formou zodpovedajúcou spôsobu dodania/prevzatia tovaru.
2. Kupujúci (spotrebiteľ) môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpením kupujúceho od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje a zmluvné strany sú si povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia, ktoré prijali od druhej zmluvnej strany.
3. Kupujúci (spotrebiteľ) svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e-mailom na adrese shop@dosauny.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý prílohu č. 1 týchto VOP. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu VOP musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu, dátum.
4. Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar, a to zaslaním poštovým balíkom alebo osobným odovzdaním na adrese: Turnianska 3, 851 07 Bratislava. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je pri odstúpení od zmluvy povinný vrátiť tovar v neporušenom stave, vrátane obalu, a vrátiť všetky doklady potrebné k prevádzke a užívaniu tovaru, rovnako všetky manuály, návody na použitie, záručné listy, daňové doklady vzťahujúce sa k tovaru a iné.
5. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť kupujúcemu (spotrebiteľovi) do 14 dní odo dňa písomného odstúpenia od zmluvy kúpnu cenu za tovar, ktorú kupujúci uhradil za tovar, vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru.
6. Kupujúci (spotrebiteľ) odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.
7. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
8. Pri porušení obalu tovaru, právo na odstúpenie od zmluvy zaniká.
1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru/výrobku, ktorý má tovar/výrobok v čase jeho prevzatia kupujúcim.
2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi za vady tovaru podľa § 623 a 623 Občianskeho zákonníka.
3. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať reklamáciu, prípadne obdobný dokument, o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
4. Pri doručení zásielky Slovenskou poštou v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu odporúčame zásielku neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom prepravnej spoločnosti, či s pracovníkom pri priehradke danej pošty na mieste zápisom o škode. V prípade prevzatia a zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu žiadame o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hod. od prevzatia zásielky.
5. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadaviek kupujúceho buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou. Ak taký postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť. V prípade rozporu tovaru so zmluvou má spotrebiteľ nárok na tzv. zjednanie nápravy a to: 1) primeraným znížením kúpnej ceny; 2) náhradným dodaním tovaru; 3) odstúpením od zmluvy.
6. Predávajúci poskytuje záruku na dodané tovary a výrobky v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, t.j. štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy Slovenskej republiky neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru/výrobku zo strany kupujúceho.
7. Predávajúci nezodpovedá za vhodnosť tovaru k inému účelu, než je pre daný tovar obvyklé.
8. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním.
1. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu na tovar/výrobok zakúpený u predávajúceho v e-shope, a to bezodkladne potom, ako sa o vade tovaru/výrobku dozvedel, písomnou (elektronickou) formou.
2. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon č. 250/2007 Z. z.“), tak, že doručí tovar na adresu: Turnianska 1, 851 07 Bratislava. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na inom mieste prijatia reklamácie. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a kupujúceho písomne (elektronicky, poštou) vyrozumieť o výsledku vybavenia reklamácie do 30 dní odo dňa obdržania/prijatia reklamácie.
3. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu dodací list s vyznačením reklamovaného tovaru alebo iný doklad preukazujúci nadobudnutie tovaru (faktúru) s uvedením dôvodu reklamácie, dátumom reklamácie potvrdeným svojím podpisom.
4. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy je predávajúcemu doručený reklamovaný tovar a doklady podľa bodu 4. tohto článku. Predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom si poistiť. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberie.
5. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim. Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
6. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným listom)
7. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za vec bez vád, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
9. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká v nasledujúcich prípadoch:
1) nepredložením dokladu o zaplatení, alebo dodacieho listu;
2) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
3) uplynutím záručnej doby tovaru,
4) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
5) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6) neodborným zaobchádzaním,
7) predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
8) predaji tovaru, ktorý svojou charakteristikou a zložením počas životnosti reaguje na prostredie (napríklad drevo)
9) predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
10) predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
10. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: 1) výmenou tovaru; 2) vrátením kúpnej ceny tovaru; 3) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru; 4) dobropisom; 5) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
11. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu.
12. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.
13. Ďalšie nároky, hlavne nároky na náhradu nepriamych a následných škôd sú zo zodpovednosti za chybu vylúčené.
14. Reklamácia nemá odkladný účinok na splatnosť faktúry, ktorou je reklamovaný tovar fakturovaný.
15. V prípade, že kupujúci oznámi predávajúcemu chyby tovaru a na tovare nie sú zistené žiadne chyby, za ktoré by bol predávajúci zodpovedný, predávajúci má právo uplatniť voči kupujúcemu náhradu nákladov, ktoré vznikli so zistením neoprávnenosti reklamácie predávajúcemu.
16. Tovar musí byť pri vrátení v originálnom balení bez zjavných známok rozbalenia s priloženým dodacím listom alebo faktúry s vyznačením dôvodu vrátenia.
1. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na shop@dosauny.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci (spotrebiteľ) má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 391/2015 Z.z.“). Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z.
2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
4. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
XI. Osobné údaje a ich ochrana
1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu pri registrácii a/alebo v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska, prípadne korešpondenčnú adresu, číslo telefónu a e-mailovú adresu. Kupujúci vyhlasuje, že všetky údaje, ktoré poskytne predávajúcemu, sú úplné a pravdivé.
2. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť osobné údaje poskytnuté pri registrácii. Zrušenie svojej registrácie môže kupujúci vykonať zaslaním požiadavky na zrušenie na e-mailovú adresu: shop@dosauny.sk.
3. Kupujúci registráciou a/alebo zaslaním objednávky predávajúcemu čestne prehlasuje, že dáva súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho v zmysle § 11 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZoOOÚ“), aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň čestne prehlasuje, že dáva svoj súhlas predávajúcemu so spracúvaním jeho osobných údajov, a to za účelom uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, evidencie kúpnych zmlúv, faktúr a iných dokumentov, za účelom marketingu, za účelom prepravných služieb kúpeného tovaru. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho v súlade s § 17 ods. 1 ZoOOÚ.
4. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZoOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účely uvedené v bode 3 tohto článku týchto VOP.
5. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s § 6 ods. 2 písm. e) ZoOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú uvedené v bode 3 tohto článku týchto VOP osobitne a zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
6. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s § 6 ods. 2 písm. i) ZoOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZoOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas kupujúceho si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
7. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
b) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu:
2) identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZoOOÚ,
3) účel spracúvania osobných údajov,
4) zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej vety ZoOOÚ a
5) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre kupujúceho na zaručenie jej práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä:
- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,
- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov.
2) vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
3) opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
4) likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
5) likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
6) blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe súhlasu kupujúceho.
9. Právo kupujúceho podľa bodu 7 možno obmedziť, len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
10. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:
2) využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
3) poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy kupujúceho na účely priameho marketingu.
11. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZoOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
12. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u predávajúceho kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu predávajúceho, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa ods. 18. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov predávajúci vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke kupujúceho, alebo ak predávajúci na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
13. Ak kupujúci uplatní svoje právo:
2) osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis kupujúceho; kópiu zápisnice je predávajúci povinný odovzdať kupujúcemu,
3) u sprostredkovateľa podľa bodu 1/ alebo 2/ tohto odseku, je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu.
14. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
15. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jej práva môže uplatniť zákonný zástupca.
16. Ak kupujúci nežije, jej práva, ktoré mala podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka osoba.
17. Žiadosť kupujúceho podľa ods. 7, 10 a 11 vybaví predávajúci bezplatne.
18. Žiadosť kupujúceho podľa ods. 8 bodu 2/ vybaví predávajúci bezplatne okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak.
19. Predávajúci je povinný písomne vybaviť žiadosť kupujúceho podľa odsekov 17 a 18 najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti.
20. Obmedzenie práv kupujúceho podľa ods. 19 predávajúci bez zbytočného odkladu písomne oznámi kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.
1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
2. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
3. Tieto VOP platia v znení, v akom sú uverejnené na internetovej stránke predávajúceho www.dosauny.sk.
4. Kupujúci zaslaním objednávky pristupuje k týmto VOP a zároveň potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Príloha č.1.
Pre stiahnutie formuláru na odstúpenie od zmluvy kliknite na nižšie uvedený text.
Formulár na odstúpenie od zmluvy (PDF)