Reklamácia a Vrátenie
Potrebujete reklamovať alebo vrátiť tovar, ktorý ste si zakúpili na DoSauny.sk? Najjednoduchšie pre obe strany bude postupovať podľa nižšie uvedených informácii a situáciu sa budeme snažiť vyriešiť čo v najkratšom čase.
AKO POSTUPOVAŤ PRI REKLAMÁCIÍ A VRÁTENÍ TOVARU NA DOSAUNY.SK:
- Skontrolujte, že tovar je nepoškodený a nejde o druh výrobku, ktorý z dôvodu jeho charaktestiky má obmedzené možnosti vrátenia - napríklad textil z dôvodu ochrany zdravia a z hygienických dôvodov. Viac v sekcii III. Reklamácie odsek 9.
- Stiahnite a vyplnte Formulár na odstúpenie od zmluvy (Formulár na odstúpenie od zmluvy).
- Pošlite nám notifikáciu, že plánujete tovar reklamovať alebo vrátiť.
- Zašlite tovar spolu s Formulárom na adresu sídla spoločnosti. V prípade existencie čísla zásielky nám ho pošlite.
- Akonáhle tovar obdržíme, skontrolujeme jeho stav a informujeme Vás o rozhodnutí. V prípade vrátenia penažných prostriedkov Vám budú tieto vyplatené na IBAN úćet uvedený vo Formulári.
I. Odstúpenie od zmluvy
1. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v e-shope. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a v prípade, ak uhradil kúpnu cenu, túto mu vrátiť, v lehote do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim alebo inou formou zodpovedajúcou spôsobu dodania/prevzatia tovaru.
2. Kupujúci (spotrebiteľ) môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpením kupujúceho od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje a zmluvné strany sú si povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia, ktoré prijali od druhej zmluvnej strany.
3. Kupujúci (spotrebiteľ) svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e-mailom na adrese shop@dosauny.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Kupujúci je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý prílohu č. 1 týchto VOP. Odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu VOP musí obsahovať údaje v ňom požadované a to najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov, adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov, podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu, dátum.
4. Kupujúci je odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar, a to zaslaním poštovým balíkom alebo osobným odovzdaním na adrese: Turnianska 3, 851 07 Bratislava. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je pri odstúpení od zmluvy povinný vrátiť tovar v neporušenom stave, vrátane obalu, a vrátiť všetky doklady potrebné k prevádzke a užívaniu tovaru, rovnako všetky manuály, návody na použitie, záručné listy, daňové doklady vzťahujúce sa k tovaru a iné.
5. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť kupujúcemu (spotrebiteľovi) do 14 dní odo dňa písomného odstúpenia od zmluvy kúpnu cenu za tovar, ktorú kupujúci uhradil za tovar, vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru.
6. Kupujúci (spotrebiteľ) odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.
7. Pri odstúpení od zmluvy, kupujúci znáša priame náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
8. Pri porušení obalu tovaru, právo na odstúpenie od zmluvy zaniká.
1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru/výrobku, ktorý má tovar/výrobok v čase jeho prevzatia kupujúcim.
2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi za vady tovaru podľa § 623 a 623 Občianskeho zákonníka.
3. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať reklamáciu, prípadne obdobný dokument, o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
4. Pri doručení zásielky Slovenskou poštou v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu odporúčame zásielku neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom prepravnej spoločnosti, či s pracovníkom pri priehradke danej pošty na mieste zápisom o škode. V prípade prevzatia a zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu žiadame o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hod. od prevzatia zásielky.
5. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadaviek kupujúceho buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou. Ak taký postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odstúpiť. V prípade rozporu tovaru so zmluvou má spotrebiteľ nárok na tzv. zjednanie nápravy a to: 1) primeraným znížením kúpnej ceny; 2) náhradným dodaním tovaru; 3) odstúpením od zmluvy.
6. Predávajúci poskytuje záruku na dodané tovary a výrobky v súlade s príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, t.j. štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy Slovenskej republiky neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru/výrobku zo strany kupujúceho.
7. Predávajúci nezodpovedá za vhodnosť tovaru k inému účelu, než je pre daný tovar obvyklé.
8. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním.
1. Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu na tovar/výrobok zakúpený u predávajúceho v e-shope, a to bezodkladne potom, ako sa o vade tovaru/výrobku dozvedel, písomnou (elektronickou) formou.
2. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu u predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon č. 250/2007 Z. z.“), tak, že doručí tovar na adresu: Turnianska 1, 851 07 Bratislava. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na inom mieste prijatia reklamácie. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a kupujúceho písomne (elektronicky, poštou) vyrozumieť o výsledku vybavenia reklamácie do 30 dní odo dňa obdržania/prijatia reklamácie.
3. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný predložiť predávajúcemu dodací list s vyznačením reklamovaného tovaru alebo iný doklad preukazujúci nadobudnutie tovaru (faktúru) s uvedením dôvodu reklamácie, dátumom reklamácie potvrdeným svojím podpisom.
4. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy je predávajúcemu doručený reklamovaný tovar a doklady podľa bodu 4. tohto článku. Predávajúci odporúča kupujúcemu zásielku s tovarom si poistiť. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberie.
5. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim. Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
6. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (e-mailom a doporučeným listom)
7. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za vec bez vád, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
9. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká v nasledujúcich prípadoch:
1) nepredložením dokladu o zaplatení, alebo dodacieho listu;
2) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
3) uplynutím záručnej doby tovaru,
4) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
5) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
6) neodborným zaobchádzaním,
7) predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
8) predaji tovaru, ktorý svojou charakteristikou a zložením počas životnosti reaguje na prostredie (napríklad drevo)
9) predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
10) predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.
10. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: 1) výmenou tovaru; 2) vrátením kúpnej ceny tovaru; 3) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru; 4) dobropisom; 5) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
11. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu.
12. V prípade, že predávajúci ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.
13. Ďalšie nároky, hlavne nároky na náhradu nepriamych a následných škôd sú zo zodpovednosti za chybu vylúčené.
14. Reklamácia nemá odkladný účinok na splatnosť faktúry, ktorou je reklamovaný tovar fakturovaný.
15. V prípade, že kupujúci oznámi predávajúcemu chyby tovaru a na tovare nie sú zistené žiadne chyby, za ktoré by bol predávajúci zodpovedný, predávajúci má právo uplatniť voči kupujúcemu náhradu nákladov, ktoré vznikli so zistením neoprávnenosti reklamácie predávajúcemu.
16. Tovar musí byť pri vrátení v originálnom balení bez zjavných známok rozbalenia s priloženým dodacím listom alebo faktúry s vyznačením dôvodu vrátenia.